Selasa, 28 April 2015

Affiliate Bukan Mudah


Dulu kalau dengar perkataan affiliate ni saya rasa agak pelik. Apa bendanya affiliate ni, siap boleh jana pendapatan lagi pulak tu. Dulu memang saya tak tahu apa itu affiliate dan memang tak ambil peduli langsung pasal bisnes berkaitan affiliate. Tapi bila saya sedar sebenarnya kita boleh buat duit dengan bisnes affiliate, saya mula membuat sedikit kajian tentang affiliate ini.

Setelah dapat tahu apa itu affiliate saya pun mulakan mencari produk yang saya tasa sesuai untuk dipromosikan. Namun apa yang terjadi, rupanya saya 'syok' sendiri dengan produk affiliate tu. Hasilnya apa pun tak ada. Saya tertanya-tanya macam mana nak jana pendapatan sehingga 4K - 5K sebulan hanya dengan affiliate ni.

Macam mana mereka lakukan? Apakah strategi dan teknik pemasaran yang mereka lakukan?

Saya pun naik buntu memikirkannya...

Rupa-rupanya cara saya promosikan produk affiliate itu dengan cara yang salah dan main hentam sahaja. Orang cakap iklan kat mana-mana je... Tapi itu semua hanya sia-sia kerana orang yang melihat iklan affiliate saya bukannya orang yang berminat dengan produk tersebut. Oleh itu saya sedar ilmu sangat penting dalam perniagaan internet ini.




Dengan itu saya pun mengeluarkan sedikit modal untuk menimba ilmu dalam pemasaran internet. Belajar bagaimana menulis ayat jualan, mencari prospek / bakal pelanggan yang berminat, tips memilih produk affiliate dan banyak lagi. Dan hasilnya, komisen mula masuk sedikit demi sedikit dan saya begitu teruja menerima komisen affiliate pertama saya.

Oleh itu jika anda memang nak buat bisnes affiliate ini, saya nasihatkan dapatkan sedikit ilmu mengenai pemasaran internet atau pun ilmu mengenai affiliate ini. Jangan buang masa dan tenaga anda promosikan produk affiliate pada orang yang tak minat dengan produk tersebut. Anda juga boleh buat carian di google untuk dapatkan tips percuma atau layari laman web ini Webinar Pemasaran Internet untuk mendalami ilmu pemasaran internet dan affiliate.


0 Comments:

Catat Ulasan








Copyright © 2015 Buat Duit Online 101