Rabu, 7 Oktober 2015

Krew Lightworks Picture™ Bongkar Rahsia Buat Duit Dengan Fotografi

Krew Lightworks Picture™ Bongkar Rahsia Buat Duit Dengan Fotografi |

Pada zaman sekarang , kita sememangnya tidak boleh harap pada gaji semata-mata. Walau macam mana pun kita perlu ambil tindakkan untuk mulakan perniagaan sambilan disamping kita kerja sepenuh masa. Bagi mereka yang tiada pengalaman dalam berniaga, mungkin boleh mulakan dengan perniagaan kecil-kecilan seperti menjual baju, tudung, kasut dan sebagainya. Kebanyakkan mereka bermula dengan menggunakan Kereta atau Van, mereka menjual di pasar malam atau pasar karat.

Selain itu anda juga boleh buat perniagaan sambilan dengan apa yang anda ada sekarang. Semua orang ada Handphone, mereka boleh buat bisnes Top up, ONEXOX, Tune Talk dan sebagainya. Tapi kali ini saya nak share satu bisnes sambilan yang amat jarang orang ambil perhatian iaitu bisnes Fotografi.



Tahukah anda fotografi ialah satu hobi yang sangat menguntungkan? 

Tanpa modal yang besar dan peralatan canggih pun, sesiapa sahaja termasuk anda boleh memulakannya. Dengan syarat anda mestilah mengetahui langkah-langkah yang betul bagaimana untuk bermula dari awal sehingga ke tahap mengembangkannya.

Anda bayangkan dengan berbekalkan kamera DSLR dan cara marketing yang betul, anda akan mendapat sekurang-kurangnya dua projek fotografi perkahwinan setiap bulan. Dan untuk satu majlis perkahwinan anda boleh kenakan bayaran sebanyak RM1,500. Dua majlis perkahwinan anda dapat RM3,000. Tolak kos cetak custom album, gambar dan sebagainya, anda masih boleh untung sekitar RM2,000 sebulan.

Yang menjadi satu masalah di Malaysia hari ini ialah industri fotografi perkahwinan semakin meningkat setiap tahun. Tetapi jumlah jurufoto yang mengikut standard profesional adalah terlalu sedikit. Memang betul, terdapat ramai jurufoto kahwin di luar sana tetapi kebanyakan daripada mereka hanyalah golongan hobbyist. Jurufoto hobbyist tidak mempunyai banyak ilmu teknikal dalam selok-belok fotografi perkahwinan. Tahap kualiti foto-foto mereka pun hanya setanding dengan orang yang menggunakan kamera digital berharga RM400.

Ramai pasangan pengantin terpaksa mengupah jurufoto-jurufoto hobbyist ini kerana faktor kekurangan jurufoto yang betul-betul berkebolehan dalam menghasilkan foto-foto perkahwinan yang menarik dan memukau mata. Jadi, di sinilah peluang keemasan anda. Jika anda tahu cara yang betul untuk menjadi wedding photographer (tak perlu ada kelulusan kolej dan universiti), anda boleh mendapat banyak tawaran daripada ramai bakal pengantin yang akan berkahwin.



Apabila anda telah mendapat banyak tawaran dan menjadi semakin pro, anda boleh tawarkan pakej berharga dari RM3,000 sehingga RM7,000. Cuba kira, berapa keuntungan anda dapat sekiranya anda mendapat kerja fotografi perkahwinan setiap minggu sepanjang tahun?

Fotografi kahwin ialah salah satu bisnes yang tidak akan merosot sampai bila-bila pun. Tiada jurufoto individu atau syarikat fotografi yang mampu memonopoli pasaran fotografi kahwin di Malaysia. Setiap jurufoto baru seperti anda berpeluang untuk merebut ‘lubuk duit’ ini.

Oleh sebab itu lah Krew Lightworks Picture™ Bongkarkan rahsia bagaimana anda boleh buat duit dengan bisnes Fotografi ini dan mengetahui langkah-langkah yang betul bagaimana untuk bermula dari awal sehingga ke tahap mengembangkannya.



Krew Lightworks Picture™ berpengalaman lebih lima tahun dalam industri fotografi dan videografi di seluruh Malaysia. Kami mempunyai ramai klien dari sektor kerajaan, swasta dan juga orang persendirian.


Kami telah mendapat ratusan projek fotografi dan videografi dalam pelbagai projek seperti : -

Perkahwinan
Pertunangan
Ekspo pertanian MAHA
Profail syarikat-syarikat korporat
Majlis kesenian orang buta
Program motivasi
Majlis graduasi
Malam Kebudayaan Tamil
Majlis penyerahan kereta perisai AV-8 ‘Gempita’
Makanan & minuman
Fesyen & modelling
Smartphone products
Majlis pelancaran album artis tempatan
Malaysian international public speaking
dan banyak lagi.



Ebook kali ini adalah tentang "Panduan Memulakan Bisnes Fotografi!". 

Ianya adalah sebuah ebook yang ditulis oleh sekumpulan pasukan photographer profesional dari syarikat Lightwork Picture.

Ebook ini sesuai untuk orang berminat nak jana pendapatan dengan kamera DSLR yang mereka miliki atau yang "akan" mereka miliki.

Dalam ebook ini di tunjukkan cara memilih kamera yang sesuai, alat-alat yang diperlukan, bagaimana membina portfolio dengan pantas dan banyak lagi lah tips-tips terbaik!.  :)

Ramai jurufoto langsung tak tahu apakah rahsia sebenar untuk berjaya dalam fotografi. Anda tahu 7 rahsia dalam ebook PANDUAN BISNES FOTOGRAFI, anda maju seribu langkah ke hadapan berbanding mereka.

Pelaburan yang kecil tetapi potensi keuntungan yang besar. Dapatkan ebook PANDUAN BISNES FOTOGRAFI sekarang supaya anda boleh bertindak bermula hari ini.

Panduan rahsia di dalam ebook ini anda tidak akan temui dalam mana-mana buku, seminar dan kursus fotografi. Mengetahui 7 rahsia dalam ebook PANDUAN BISNES FOTOGRAFI memberi anda banyak kelebihan untuk berjaya dengan mudah berbanding jurufoto lain.

0 Comments:

Catat Ulasan








Copyright © 2015 Buat Duit Online 101